Uczeń w goglachDn. 17 września 2022 r. odbył się w naszej szkole Piknik Olimpijski pod hasłem „W zdrowym ciele, zdrowy duch”. Inauguracji festynu dokonała pani dyrektor Iwona Baszczyk. Podczas imprezy można było skorzystać z wielu atrakcji: konkurencji sportowych, malowania twarzy, tworzenia warkoczyków czy koralików, zwiedzania wozu strażackiego czy wozu policji, gier planszowych, zabaw matematycznych. Dużym powodzeniem cieszyła się kawiarenka z domowymi wypiekami i kawą, gorąca grochówka oraz lody i wata cukrowa. Z dużym zainteresowaniem dzieci oglądały paralotnię, a najmłodsi uczestnicy próbowali „łapać" przeróżne, ogromne bańki mydlane. Przygotowano również stoisko promujące zdrowy sposób odżywiania z owocami, warzywami i zdrowymi przekąskami. Uczestnicy wspaniale się bawili słuchając piosenek naszych uczniów. Nie zabrakło zabaw integracyjnych i wspólnych tańców m.in. „Jerusalemy” i „Belgijki”.
Piknikowa sobota upłynęła w radosnej i serdecznej atmosferze, integrując dzieci, rodziców i nauczycieli.
Rodzicom, sponsorom oraz wszystkim, którzy przyczynili się do zorganizowania tak udanej imprezy wyrażamy gorące podziękowania.
Organizatorzy

Organizatorzy apelu z okazji Święta Patrona Szkoły16 września 2022 roku odbył się uroczysty apel z okazji Dnia Patrona.                                        
W tym roku nasza szkoła obchodzi 23 rocznicę nadania jej imienia Polskich Olimpijczyków. Szkoła pod patronatem Polskich Olimpijczyków stawia na wychowanie młodych ludzi w duchu olimpizmu oraz na poszanowanie uniwersalnych podstawowych  zasad etycznych.    W czasie uroczystości staraliśmy się przybliżyć cele i myśl przewodnią idei olimpijskich. Nasi uczniowie zaprezentowali cześć artystyczną o charakterze sportowym, nie zabrakło tańca, piosenki oraz wiersza. Istotnym elementem była prezentacja największych sukcesów polskich sportowców w ostatnich dwóch latach. W prezentacji wyróżniono wszystkich sportowców oraz ich osiągnięcia w najważniejszych imprezach sportowych jakimi są Igrzyska Olimpijskie oraz Mistrzostwa Świata i Europy. Pani wicedyrektor Alicja Bąk przybliżyła wiele cennych informacji dotyczących Igrzysk Olimpijskich oraz sprawdziła wiedzę naszych uczniów na temat naszego patrona.

Życzymy wielu sukcesów naszym sportowcom, a naszym uczniom udziału w tych największych i najbardziej popularnych zawodach na świecie.
Bardzo dziękuję wszystkim uczniom za ogromne zaangażowanie i pomoc w organizacji naszej uroczystości:
Antonina Zając kl. 8b
Marta Majchrzak kl. 8b
Jan Bąk kl. 8b
Lena Lucya kl. 8b
Helena Urbaniak kl. 8b
Franciszek Grzymski kl. 8ci
Weronika Otto kl. 8a
Szymon Łuczak kl. 6di
Gabriela Grzeszczak kl. 5b
Zofia Socha kl. 5a
Jagoda Jakubowska kl. 4a
Mateusz Morkowski kl. 8a

Opiekun: Ewa Nowicka

II miejsce w Igrzyskach Dzieci za rok 2021/2022

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dyplom za II miejsce w Igrzyskach Młodzieży Szkolnej

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dyplom i kwiaty - nagroda za zbieranie elektrozłomuW dniach 8-10  września uczniowie z 3a i 3ci wraz z rodzicami wzięli udział w projekcie edukacyjnym „Kwiaty za elektrograty”. Projekt ten miał na celu propagowanie proekologicznych postaw oraz podwyższenie wiedzy na temat zagrożeń płynących z ogromnej ilości zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego. Dzięki akcji rozwijamy postawę  odpowiedzialności za środowisko naturalne i cieszymy się widokiem wrzosów.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nauczycielki na kursie w HelsinkachOstatni dzień pobytu to podsumowanie naszych całotygodniowych aktywności, doświadczeń oraz wrażeń metodą Learning Cafe. Dzięki niej mogłyśmy w grupie wymienić się naszymi refleksjami. Poznałyśmy interesującą aplikację służącą do grupowej pracy w terenie.

Zwieńczeniem dnia było uzyskanie certyfikatu ukończenia kursu metodycznego „Introduction to the Finnish Education Model”.

 

 

 

Nauczycielki na kursie w HelsinkachTo już czwarty dzień zajęć w Helsińskiej Academy Teacher. Ćwiczenia były poświęcone treningowi umiejętności komunikowania się, wzajemnej współpracy, krytycznego myślenia oraz kreatywności przy użyciu narzędzi EdTech. W następnej części dnia prezentowałyśmy wytwory naszej pracy zespołowej.

 

 

 

 

Mapa DublinaWybierając się do Dublina warto dowiedzieć się jak działa tutaj komunikacja. Karta Leap Visitor Card jest najwygodniejszą kartą komunikacji miejskiej. Umożliwia ona nielimitowane podróżowanie różnymi środkami transportu (autobusy, kolej miejska Luas oraz linie kolejowe - całe miasto Dublin i hrabstwo). Kartę można na bieżąco doładowywać i kontrolować jej stan. My również korzystamy z tych możliwości i po zajęciach w szkole dużo zwiedzamy.

 

 

 

Nauczycielki na kursie w HelsinkachKolejny dzień kursu rozpoczął się od wykonania w zespołach powierzonych nam zadań, celem doskonalenia umiejętności radzenia sobie z problemem.  Kontynuacją pracy grupowej było przygotowanie projektu w multimedialnej bibliotece. To niesamowite miejsce przyprawiło nas o zawrót głowy. Daje szeroki wachlarz możliwości spędzania wolnego czasu zarówno dzieciom jak i osobom starszym. Można tam uczyć się oraz doskonalić swoje umiejętności między innymi takie jak: projektowanie i szycie na maszynie, grę na instrumentach, gotowanie, drukowanie 3D. Podsumowując jest to przestrzeń do rozwoju, nauki, zabawy i odpoczynku.

 

 

Nauczyciele na szkoleniuDzisiaj uczestniczyłyśmy w wykładach, które były poświęcone fińskiemu systemowi edukacji. Myślą przewodnią skandynawskiego modelu nauczania jest „Learning not for school – but for life” - które ma wpływ na techniki i sposoby nauczania. Edukacja nie opiera się tu na rankingach i testach, ale na wysokiej świadomości ucznia dążącego do zdobywania wiedzy. Wykłady bardzo nam się podobały i dały przestrzeń do wymiany doświadczeń zawodowych.

W drugiej części dnia uczestnicy projektu pod okiem lokalnego przewodnika odkrywali uroki stolicy.

 

 

Nauczycielki na kursie języka angielskiego11.09.2022 swoją przygodę z językiem angielskim rozpoczęły kolejne nauczycielki z naszej szkoły. Mimo deszczowej pogody chętnie uczestniczyły w pierwszych zajęciach i zwiedzały Dublin podziwiając jego uroki. Zakwaterowanie u irlandzkiej rodziny pozwala im na bliższe poznanie tutejszych tradycji.

 

 

 

 

 

 

IMG_0674.jpg24 czerwca 2022r. pożegnaliśmy rok szkolny 2021/2022.
Drodzy Uczniowie, Nauczyciele, Rodzice gratulujemy osiągnięć. Życzymy udanych wakacji. ☀️Wypoczywajcie bezpiecznie i aktywnie – podziwiajcie przyrodę, zwiedzajcie nowe miejsca, uprawiajcie sporty…
Drodzy Ósmoklasiści „szerokiej drogi”….Spełniajcie swoje marzenia. ?
 
 
 
 

Nauczycielki na kursie w HelsinkachFinlandia po niespełna dwugodzinnym locie zaskoczyła nas piękną, słoneczną pogodą. Na lotnisku „przywitał” nas Muminek, bohater książki fińskiej pisarki Tove Jansson. Już pierwszego dnia Helsinki pokazały nam się w najlepszej odsłonie począwszy od sympatycznych mieszkańców po przyjazną przestrzeń miejską. Mit o powściągliwych i niedostępnych mieszkańcach Skandynawii został odczarowany. Jeszcze tego samego dnia zlokalizowałyśmy Academy Teacher – miejsce docelowe naszego kursu.

Pierwszy dzień zajęć zaczęłyśmy od integracji z uczestnikami, którzy przybyli z Niemiec, Łotwy i Słowenii. Dużo emocji dostarczyła nam prezentacja naszego kraju i szkoły w wersji anglojęzycznej, która cieszyła się dużym zainteresowaniem. Dzisiejszy Icebreakers pozwolił stworzyć dobre relacje w grupie z którą będziemy pracowały przez najbliższy tydzień.

Zdjęcie grupowe uczestników wycieczki przy totemie 10 czerwca 2022 roku uczniowie klasy 4b wybrali się na wycieczkę do Westernlandu - wioski indiańskiej koło Chocza. Wyjazd miał charakter edukacyjno-rekreacyjny.
Przygodę w Westerlandzie blade twarze rozpoczęły od wizyty u szeryfa. Potem dzieci oglądały tipi, totemy, historie piktograficzne na skórach, stroje, narzędzia codziennego użytku oraz obozowisko traperów i poszukiwaczy złota z wozami pionierów. W formie zabawy i fabule westernowej przeniosły się w świat Dzikiego Zachodu minionej epoki. Obsługa była przebrana w stroje kowbojów, szeryfów, traperów, żołnierzy, Indian oraz Indianek. Dojenie dzikiej krowy rozpoczęło rywalizację, później były indywidualne zmagania z bykiem. Po małym poczęstunku uczniowie mogli odbyć rytualny taniec i pokonać Indiański Tor Przygody, żeby otrzymać indiańskie imię. Nie obyło się bez rzutu  tomahawkiem, podkową i kapeluszem na rogi bizona. Potem wszyscy zabrali się za płukanie złota.
Na zakończenie przygody nie obyło się oczywiście bez zakupu pamiątek w sklepiku.
M. Lipska, E. Zawacka, K. Olkowski